Przed rozpoczęciem nowego sezonu, salon Honda AutoWitolin szykuje prawdziwą gratkę dla fanów motocykli. Już w marcu odbędzie się bowiem premiera dwóch wyczekiwanych modeli Hondy – CBR650R i CB500X. Czego możemy się po nich spodziewać?

Nowa Honda CBR650R – prawdziwy sportbike

Jak najprościej określić nową CBR-kę? To motocykl o wyraźnie sportowym zacięciu, który idealnie sprawdzi się na weekendowych przelotach po krętych drogach. Honda CBR650R z silnikiem o mocy 95,2 KM (70 kW) wyczekiwana była od dawna, gdyż na przestrzeni ostatnich lat motocykle o pojemnościach 650 cm³ nie pojawiały się w salonach nader często.

Nowa Honda CBR650R stanowi rozwinięcie modelu CBR650F i nie da się nie dostrzec nawiązania do jej starszego brata, mocno sportowego CBR1000RR Fireblade (tym bardziej, że teraz silnik kręci się aż do 12 tysięcy obrotów na minutę!). Różnice wizualne między tymi dwoma motocyklami są naprawdę trudne do uchwycenia, co tym bardziej przemawia za chęcią jeszcze większego usportowienia tej nowej 650-tki. Agresywne linie doskonale podkreślają sportową sylwetkę, a przedni reflektor dodaje jej jeszcze większego sportowego sznytu. W stosunku do pierwowzoru, jakim jest CBR650F, ciężar kierowcy przeniesiono bardziej do przodu i w dół, co na pewno spodoba się fanom ciasnych zakrętów. Clip-ony zostały przesunięte w przód o 30 mm, zaś podnóżki przesunięto 3 mm w tył i 6 mm do góry. Na ogromny plus zasługuje również odchudzenie CBR-ki o 6 kg – to naprawdę sporo. W CBR650R znajdziemy również nowy wydech oraz zmodyfikowane fazy rozrządu, co zapewnia aż 5% większy wzrost mocy. Na uwagę zasługuje również system HSTC będący systemem kontroli trakcji tylnego koła, a także quickshifter.

Pozycja, jaką wymusza nowa Honda CBR650R, jest jednocześnie bardzo wygodna. Duży, czytelny wyświetlacz LCD pozwala na szybki rzut oka na ważne informacje, a wszelkie przełączniki umiejscowione są w intuicyjnych miejscach. Honda prowadzi się lekko i zwinnie. Będzie dobrym wyborem również dla początkującego motocyklisty, w dolnym zakresie obrotów oddaje moc liniowo i spokojnie. Dopiero od 4-5 tysięcy obrotów na minutę motocykl pokazuje, na co naprawdę go stać, jednak w dalszym ciągu robi to w pozwalający na pełną kontrolę sposób.

Nowa Honda CB500X – weekendowy tourer

Honda CB500X to nie tylko doskonały środek transportu po zatłoczonym mieście, ale również fantastyczny weekendowy tourer. Dwucylindrowy silnik o mocy 47,6 KM (35 kW), współpracujący dodatkowo ze sprzęgłem antyhoppingowym, potrafi dostarczyć niezapomnianych wrażeń.

Dzięki dużym skokom zawieszenia CB500X uprzyjemni jazdę motocykliście i ułatwi poruszanie się po nierównych powierzchniach. Na uwagę zasługuje również wygodna, pionowa pozycja na motocyklu – ucieszy ona zwłaszcza tych motocyklistów, dla których wygoda i komfort jazdy są bardzo ważne. Szeroka kierownica umożliwia pełne panowanie nad motocyklem, a pewnie poczują się na tym jednośladzie nawet początkujący motocykliści. W Hondzie CB500X znajdziemy także nowy tłumik, który wzmocni jeszcze wrażenia w czasie jazdy.

Nowa Honda CB500X może się podobać – widoczne elementy maszynowe jeszcze bardziej wzmacniają charakter adventure tego jednośladu i nieco upodabniają go do znanego wszystkim i w wielu kręgach kultowego Africa Twin.

Zapraszamy do odwiedzenia salonu Honda AutoWitolin w Warszawie, gdzie już od 1 marca 2019 r.  odbędzie się premiera wskazanych modeli.