Jak wybrać odpowiednią firmę spedycyjną dla Twojego biznesu? – Wskazówki dotyczące kryteriów wyboru rzetelnego partnera logistycznego
Scripts.pl
W lipcu 2022 było w Polsce ponad 54 tys. zarejestrowanych firm, które jako główną działalność zadeklarowały sprzedaż online, a miesięcznie pojawia się około 350 nowych sklepów. To świetna wiadomość dla konsumentów, którzy mają olbrzymi wybór sprzedawców. Dla tych drugich jednak to spore wyzwanie. Nie wystarczy mieć świetny pomysł. Trzeba jeszcze dotrzeć do osób zainteresowanych zakupem danego produktu lub usługi. Warto skorzystać ze sprawdzonych przez setki sklepów sposobów.
Wzrost sprzedaży można osiągnąć w różnorodny sposób. Najprościej jest zwiększyć wartość koszyka i oferować nowe produkty obecnym klientom. Sposób ten może mieć jednak wiele ograniczeń ze względu na charakter sprzedawanych produktów lub możliwości zakupowe klientów. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest zwiększenie liczby klientów robiących w sklepie zakupy. Można to osiągnąć poprzez pozycjonowanie sklepu internetowego lub uruchomienie płatnych reklam Google Ads.
Znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania to marzenie każdego właściciela e-sklepu. Jak wskazują badania, większość osób przegląda tylko pierwszych kilka linków, rzadko kiedy zaglądając na drugą stronę wyników. Co zrobić, żeby być na szczycie tej listy? Taki efekt można uzyskać poprzez pozycjonowanie sklepu online. W ramach pozycjonowania stron poprawia się błędy techniczne, dodaje treści zawierające odpowiednie słowa kluczowe i dba o odpowiedni profil linkowania zarówno wewnętrznego (w obrębie sklepu), jak i zewnętrznego (linki kierujące do sklepu z innych stron).
Czas potrzebny na poprawę pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania zwykle jest dość długi. Zanim sklep zdobędzie wysokie pozycje w wyszukiwarkach, warto wspomóc się kampanią Google Ads. Daje ona możliwość dotarcia do ściśle zdefiniowanej grupy docelowej i wyświetlać jej reklamy w zależności od reakcji na poprzednie.
Zwykle na początku działalności właściciel sklepu sam wykonuje wszystkie działania ze względów finansowych. Jednak tworzy się wówczas zamknięte koło. Trudno mieć aktualną wiedzę z wszystkich dziedzin i z tego powodu własne działania mogą nie być skuteczne. Brak nowych klientów przekłada się na wyniki finansowe sklepu. Warto skorzystać z pomocy profesjonalnych agencji jak np. internetica.pl. Inwestycja w pozycjonowanie i pozyskanie nowych klientów poprzez reklamy Google Ads to podstawa do zwiększenia zysków sklepu internetowego.